План заходів по Брацлавському НВК, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) на 2019-2020 н.р.

 
№ п/п  Назва заходу Цільова аудиторія  Термін виконання  Відповідальний 
Діагностичний етап
1 Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах   Вересень Психолог школи
 2  

Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах:

  • спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти;
  • опитування (анкетування) учасників освітнього процесу;
  • психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів;
  • соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах;
  • визначення рівня тривоги та депресії учнів.
 Усі категорії учасників освітнього процесу Упродовж року 

Класні керівники, практичний психолог школи, соціальний педагог 

Інформаційно-профілактичні заходи
1 Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему«Протидія булінгу в учнівському колективі» Методобєднання класних керівників  Жовтень   Заступник директора з ВР
2 Розробка пам’ятки «Маркери булінгу» Педагогічний колектив  Жовтень  Заступник директора з ВР 
3 Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції Батьки здобувачів освіти   Грудень Директор школи 
Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» 1-11  Упродовж року  Психолог школи 
5 Контроль стану попередження випадків  булінгу  Нарада при директорі Квітень  Директор школи 
6 Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу»  Педагогічний колектив Березень   Психолог школи
Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню Педагогічний колектив  Упродовж року  Заступник директора з ВР 
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти
1 Проведення ранкових зустрічей  з метою формування навичок дружніх стосунків 1-4 Упродовж року Класні керівники
2 Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять 1-11 Упродовж року Класні керівники
3

Перегляд відеороликів: «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України…», «Зупиніться!!!! Моя історія про булінг і кібербулінг», мультфільм «Як боротися з булінгом: поради для дітей».

5-11 Упродовж року Класні керівники
4 Години спілкування учням – на тему «Кібербулінг» 2-11 Упродовж року Класні керівники
5 Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творів та на уроках історії 1-11 Упродовж року Класні керівники, учителі літератури, історії
6 Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу» 1-11 10-14 грудня Класні керівники, учитель правознавства, практичний психолог школи, соціальний педагог
7 Стінгазета  «Стоп насильство» 1-11 Березень 2020 Практичний психолог
8

Консультативний пункт. «Скринька довіри»

1-11 Упродовж року Практичний психолог
9 Діагностичне заняття « Карта соціального комфорту» 1-4 Жовтень 2019 Соціальний педагог
10 Заняття з елементами тренінгу «Життя без конфліктів», «Попереджений – значить озброєний» 5-8 Грудень 2019 Соціальний педагог
11 Години спілкування «Агресія у школі: чи можна їй запобігти», «Як захистити себе в колі однолітків», «Ні агресії, так – добру», «Що потрібно знати про булінг» 9-11 упродовж навчального року Класні керівники, психолог, соціальний педагог
12 Конкурс малюнків «Дитинство без насильства» 1-7 упродовж навчального року Вчитель образотворчого мистецтва
13 Розмістити на інформаційному стенді телефони довіри   Жовтень 2019 Практичний психолог
Психологічний супровід
1 Діагностика стану психологічного клімату класу 1-11  Упродовж року  Психолог школи 
2 Спостереження під час навчального процесу, позаурочний час 1-11  Упродовж року  Психолог школи, соціальний педагог 
3 Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу 1-11  Упродовж року  Психолог школи 
4 Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу 1-11  Упродовж року  Психолог школи 
Робота з батьками
1 Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» 1-11  Упродовж року   Класні керівники
2 Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини  1-11 Упродовж року  Психолог школи 
3 Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті»  За запитом  Січень-лютий Психолог школи 
4 Інформаційна робота через інтернет-сторінки   Упродовж року   Заступник директора з ВР
Моніторинг освітнього середовища закладу
1 Самооцінка за показниками безпеки, комфортності   2 рази на рік  Адміністрація, педколектив 
2 Анонімне анкетування учнів про випадки булінгу (цькування) у школі 5-11   Грудень  Психолог, соціальний педагог 
3 Анкетування батьків про безпеку дітей в закладі 1-11  Грудень   Класні керівники 
4 Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків боулінгу (цькування) в закладі   Щомісяця   Соціальний педагог
5 Підготовка звіту про виконання заходів з запобігання та протидії булінгу (цькування) в закладі   Травень-червень  Соціальний педагог