План заходів по Брацлавській спеціалізованій школі з питань профілактики булінгу в учнівському середовищі на 2022-2023 н.р.
№ п/п | Назва заходу | Цільова аудиторія | Термін виконання | Відповідальний |
Діагностичний етап | ||||
1 | Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах | Вересень | Психолог школи | |
2 |
Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах:
|
Усі категорії учасників освітнього процесу | Упродовж року |
Класні керівники, практичний психолог школи, соціальний педагог |
Інформаційно-профілактичні заходи | ||||
1 | Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему«Протидія булінгу в учнівському колективі» | Методоб’єднання класних керівників | Жовтень | Заступник директора з ВР |
2 | Розробка пам’ятки «Маркери булінгу» | Педагогічний колектив | Жовтень | Заступник директора з ВР |
3 | Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції | Батьки здобувачів освіти | Грудень | Директор школи |
4 | Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» | 1-11 | Упродовж року | Психолог школи |
5 | Контроль стану попередження випадків булінгу | Нарада при директорі | Квітень | Директор школи |
6 | Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» | Педагогічний колектив | Березень | Психолог школи |
7 | Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню | Педагогічний колектив | Упродовж року | Заступник директора з ВР |
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти | ||||
1 | Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків | 1-4 | Упродовж року | Класні керівники |
2 | Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять | 1-11 | Упродовж року | Класні керівники |
3 |
Перегляд відеороликів: «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України…», «Зупиніться!!!! Моя історія про булінг і кібербулінг», мультфільм «Як боротися з булінгом: поради для дітей». |
5-11 | Упродовж року | Класні керівники |
4 | Години спілкування учням – на тему «Кібербулінг» | 2-11 | Упродовж року | Класні керівники |
5 | Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творів та на уроках історії | 1-11 | Упродовж року | Класні керівники, учителі літератури, історії |
6 | Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу» | 1-11 | 10-14 грудня | Класні керівники, учитель правознавства, практичний психолог школи, соціальний педагог |
7 | Стінгазета «Стоп насильство» | 1-11 | Березень | Практичний психолог |
8 |
Консультативний пункт. «Скринька довіри» |
1-11 | Упродовж року | Практичний психолог |
9 | Діагностичне заняття « Карта соціального комфорту» | 1-4 | Жовтень | Соціальний педагог |
10 | Заняття з елементами тренінгу «Життя без конфліктів», «Попереджений – значить озброєний» | 5-8 | Грудень | Соціальний педагог |
11 | Години спілкування «Агресія у школі: чи можна їй запобігти», «Як захистити себе в колі однолітків», «Ні агресії, так – добру», «Що потрібно знати про булінг» | 9-11 | упродовж навчального року | Класні керівники, психолог, соціальний педагог |
12 | Конкурс малюнків «Дитинство без насильства» | 1-7 | упродовж навчального року | Вчитель образотворчого мистецтва |
13 | Розмістити на інформаційному стенді телефони довіри | Жовтень | Практичний психолог | |
Психологічний супровід | ||||
1 | Діагностика стану психологічного клімату класу | 1-11 | Упродовж року | Психолог школи |
2 | Спостереження під час навчального процесу, позаурочний час | 1-11 | Упродовж року | Психолог школи, соціальний педагог |
3 | Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу | 1-11 | Упродовж року | Психолог школи |
4 | Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу | 1-11 | Упродовж року | Психолог школи |
Робота з батьками | ||||
1 | Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» | 1-11 | Упродовж року | Класні керівники |
2 | Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини | 1-11 | Упродовж року | Психолог школи |
3 | Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті» | За запитом | Січень-лютий | Психолог школи |
4 | Інформаційна робота через інтернет-сторінки | Упродовж року | Заступник директора з ВР | |
Моніторинг освітнього середовища закладу | ||||
1 | Самооцінка за показниками безпеки, комфортності | 2 рази на рік | Адміністрація, педколектив | |
2 | Анонімне анкетування учнів про випадки булінгу (цькування) у школі | 5-11 | Грудень | Психолог, соціальний педагог |
3 | Анкетування батьків про безпеку дітей в закладі | 1-11 | Грудень | Класні керівники |
4 | Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків боулінгу (цькування) в закладі | Щомісяця | Соціальний педагог | |
5 | Підготовка звіту про виконання заходів з запобігання та протидії булінгу (цькування) в закладі | Травень-червень | Соціальний педагог |