Школа – це простір життя дитини; тут вона не готується до життя, а повноцінно живе, і тому вся діяльність освітнього закладу відбувається так, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника власного життя.
Проблема, над якою працює школа у виховній та позакласній роботі:
«Створення життєвих компетентностей здобувачів освіти на всіх етапах становлення особистості»
Мета виховання:
Cтворення цілісної моделі виховної системи на основі національних та загальнолюдських цінностей; формування морально-духовної життєво-компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал.
Система виховної роботи в школі розроблена відповідно до Законів України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту», Конвенції ООН про права дитини, Статуту ліцею. Основними ідеями, які лягли в основу виховної системи школи, є ідея гуманізму, педагогіки співробітництва, загального піклування, формування єдиного виховного простору. Особлива увага приділяється вихованню громадянина-патріота своєї держави, який готовий до подальшої освітньої та трудової діяльності зі своїми політичними переконаннями, формуванню творчої особистості, свідомого ставлення до своїх обов’язків; формуванню навичок здорового способу життя. Одним із основних завдань, які ставить перед собою педагогічний колектив ліцею, є створення належного освітнього середовища для розвитку здорової дитини, оволодіння навичками безпечного життя і здорової поведінки, формування в здобувачів освіти свідомого ставлення не лише до власного життя і здоров’я, а й оточення. Характер виховання передбачає глибоке розуміння вчителем фізіологічної природи вихованців, їхніх індивідуальних рис та можливостей, поваги до особистості дитини.
Зміст виховання:
- Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
- Ціннісне ставлення до людей;
- Ціннісне ставлення до себе;
- Ціннісне ставлення до свого фізичного «Я»;
- Ціннісне ставлення до свого психічного "Я";
- Ціннісне ставлення до свого соціального "Я";
- Ціннісне ставлення до природи;
- Ціннісне ставлення до мистецтва;
- Ціннісне ставлення до праці.
Основні напрямки виховної роботи
Структура виховної роботи школи
Основні принципи виховної системи школи:
- виховання всебічно розвиненої особистості;
- зв'язок виховання з життям;
- комплексний підхід у вихованні;
- виховання особистості в колективі;
- поєднання педагогічного керівництва з ініціативою і самодіяльністю вихованців;
- поєднання поваги до особистості учня з розумною вимогливістю до нього;
- індивідуальний підхід до кожного здобувача освіти;
- систематичність, послідовність і наступність у вихованні;
- єдність педагогічних вимог школи, сім'ї і громадськості.
В області формування виховної системи школи зроблено:
- Створено раду учнівського самоврядування школи (сформований як виборний орган, розподілено обов'язки членів учнівської ради, робота ведеться за напрямками);
- Створена система додаткової освіти (учні ліцею відвідують секції та гуртки);
- Сформовано шкільні традиції проведення загальношкільних заходів (День знань, День українського козацтва, День захисників і захисниць України, День волонтера, День Збройних Сил України, Андріївські вечорниці, День Святого Миколая, Новорічні та Різдвяні свята, День Соборності України, День пам’яті Героїв Крут, День пам’яті Героїв Небесної Сотні, «Ну-мо, дівчата», День пам’яті та примирення, Останній дзвоник, Випускний вечір, благодійні ярмарки, предметні тижні);
- Встановлено зовнішні зв'язки з соціальними партнерами;
- Робота класних керівників спрямована на виховання здобувачів освіти, турботу про їх здоров'я і здоровий спосіб життя, активну позакласну діяльність, організацію чергування класів по школі, контроль за пропусками уроків, роботу з учнями «групи ризику», співпрацю з батьками здобувачів освіти.
- Працюють батьківські комітети класів і школи;
- Застосовуються принципи педагогічного впливу: поваги до учня, розуміння і прийняття душевного стану дитини, розкриття мотивів скоєних вчинків, зацікавленість у долі вихованця, доброзичливе ставлення та педагогічна підтримка здобувачів освіти.
Система виховної роботи школи складається на основі взаємодії школи, батьків і вчителів: