Практичні рекомендації щодо розвитку пам’яті
- Важливою умовою того, щоб навчальний матеріал запам’ятовувався швидко й надовго, є інтерес та увага у процесі засвоєння та відтворення.
- Запам’ятовуються дуже важливі події. Усе, що пов’язане з радістю, сумом, гнівом, як правило, запам’ятовується краще, ніж те, до чого людина ставиться байдуже.
- Важливою умовою для міцного запам’ятовування є розуміння того, що потрібно засвоїти.
- Слід також поставити перед собою завдання – міцно й надовго засвоїти.
- Неабияке значення для засвоєння навчального матеріалу має поєднання запам’ятовування з діяльністю, що вимагає мислення, активності.
- Наявність знань із того навчального предмета, з якою засвоюється матеріал, також є сприятливою умовою для запам’ятовування, оскільки при цьому нове легше й ґрунтовніше, пов’язується з тим, що вже відомо.
- Необхідно усвідомити, що запам’ятовування – це робота, інколи нелегка, тому важливою умовою засвоєння навчального матеріалу є наполегливість, завзятість у роботі, вміння не кидати її, а домагатися цілковитого й міцного запам’ятовування. Це вольові риси, без яких неможлива серйозна розумова робота.
- Зрідка використовуйте мнемотехніку – штучні прийоми, що полегшують запам’ятовування.