Страх темряви – це, з одного боку, віковий страх у дітей. З іншого – один із наслідків хронічного стресу та травматизації. Для того, щоб підтримати дитину, щоб не допустити загострення її стану – ми можемо запропонувати ігри. Гра – найпростіший спосіб трансформувати напругу.
У надзвичайній ситуації діти переживають стрес, страх і невизначеність. Батькам потрібно продовжувати оточувати їх турботою та спробувати переключити їхню увагу.
Перші реакції психіки на такі жахливі події - шок та заперечення. Спочатку люди не готові повірити в те, що реальність настільки змінилася і відчувають розгубленість та апатію. Проте, дуже швидко вмикається інстинкт самозбереження. Плани будуються швидко, на короткий проміжок часу. Може виникати відчуття збудження та ейфорії від перших перемог та сили супротиву ворогу.
У цей мінливий час суцільної невизначеності для фізичного порятунку та збереження хоч якогось душевного спокою ми інтуїтивно шукаємо контакту з рідними, друзями, знайомими або навіть незнайомими людьми.
У гурті ми почуваємося більш захищеними, незважаючи на всі складнощі, з якими природньо зіштовхуємося, коли на обмеженому просторі перебуває велика кількість людей. Саме тому родичі та знайомі з’їжджаються разом. Також разом вимушені перебувати і люди, які покинули свої домівки через загрозу життю.
Як пояснити це дитині та вправи для психологічної допомоги: сімейна та дитяча психологиня Світлана Ройз.
Ми можемо пояснити, що війна — це агресивні дії однієї країни щодо іншої. Війна вже триває 8 років, просто вона була для нас непомітна. Зараз це змінилося. Якщо дитина знає, що таке цінності, можна пояснити, що цінності людей і країн можуть не збігатися.
Війна — це завжди страшно та жахливо. Ми маємо робити акцент: “Дивися, ми зараз у безпеці й наша армія робить усе, щоби ми залишалися в безпеці. А для того, щоби ми були в більшій безпеці, нам треба прислуховуватися одне до одного, важливо, щоби ти робив те, що я кажу. Ти відповідаєш за те-то й те-то”. Дитину важливо зробити відповідальним за щось. Будь-яка розмова з дитиною має закінчуватися обіймами.
Корабель не тоне на воді, він тоне, коли вода потрапляє всередину нього. Тому не так важливо, що зовні, важливо — що ми впускаємо всередину.
Коли виникають розчарування та відчай? Коли є очікування, що війна зупиниться скоро. Супротивник дійсно чекає, що ми скотимось у відчай від довгого очікування перемоги до капітуляції та тягне гуму. Це інформаційно-психологічна тактика.
Як не втратити ресурс та розрахувати сили при довгій дистанції. Перше, це зрозуміти, що сили нам потрібні та знайти своє джерело, де черпати ресурс постійно.
Що об'єднує нас та надає нам ресурс?
Активність. Спробуйте знайти для себе діяльність, яка сприятиме вашій активній позиції та користі стосовно ситуації. Спробуйте відчути себе корисною/-им відповідно до умов, в яких ви зараз опинилися.
Планування. Обов’язково майте план на найближчі два /три дні. Це допоможе вашій свідомості мати віру в майбутнє та проявляти активність в стані «тут і зараз».
Віра. Підкріплюйте віру. Відповідно до перевірених джерел вивчайте спроможності та успіхи нашої армії та країни, яка бореться за перемогу.
Підтримка. Не лише надавайте допомогу, а дозволяйте іншим підтримувати вас та допомагати вам.
Візуалізація майбутнього. Малюйте у своїй уяві нариси мирного майбутнього, які б вам допомогли та надали ресурс і надію.
Добірка яскравих мультфільмів про переваги сучасних технологій та приховані небезпеки, які можуть загрожувати окремим людям та суспільству в цілому, від naurok.
Ви також це помічаєте? Усе частіше бачимо молодь, підлітків і дітей, які замість звичайного спілкування та жвавих ігор обирають віртуальну реальність ґаджета. Звісно, можна сказати, що інакше і не може бути у світі сучасних технологій. Однак, якими можуть бути наслідки? За допомогою цих анімацій ви зможете у невимушеній формі розповісти про переваги й недоліки сучасних технологій.